Huoltajien täydennyskoulutus 2012 - 2013

Jääkiekkohuoltajan täydennyskoulutus (10 ov)

Koulutuksen tarkoitus ja tavoite

Jääkiekkohuoltajan täydennyskoulutuksen tarkoituksena on kehittää huoltajana työskentelevien ammattitaitoa monialaisesti. Seuroissa koulutuksen käyneet huoltajat kykenevät järjestämään laadukasta perehdytyskoulutusta uusille huoltajille.
Koulutus tarjoaa mahdollisuuden käytännön taitojen kehittämiseen ja laaja-alaisen taustatiedon hankkimiseen jääkiekkohuoltajan työhön liittyvistä asioista. Koulutuksen tavoitteena on antaa valmiudet jääkiekkohuoltajan tehtävissä toimimiseen, sekä alan työtehtävien ja toimintamallien kehittämiseen huipputasolla.
Koulutuksen suunnittelu ja toteutus tehdään yhteistyössä Suomen Jääkiekkohuoltajat ry:n ja Suomen Jääkiekkoliiton kanssa.

Kohderyhmä

Jääkiekkohuoltajan koulutukseen voivat hakea säännöllisesti huoltajan tehtävissä toimivat henkilöt ja ne, joiden tavoitteena on tulevaisuudessa toimia jääkiekkohuoltajana SM-liiga- tai Mestisseuroissa tai alue- ja maajoukkueissa  tai huolto-/varustepäällikkönä jääkiekkoseuroissa.

Koulutuksen sisältö

Koulutus sisältää tehokasta käytännön opetusta asiantuntevien opettajien ja alan asiantuntijoiden johdolla. Jääkiekkohuoltajat syventävät taitojaan luistinten teroituksessa, varusteiden korjaamisessa ja työvälineistön käytössä, perehtyvät vammojen syihin ja seurauksiin, sekä ensiapuun ja omaksuvat taitoja budjetointiin, viestintään, markkinointiin ja kasvatuksellisiin seikkoihin liittyen. Lisäksi koulutuksen aikana tehdään yritysvierailuja alan huipputoimijoiden tiloihin sekä osallistutaan turnauksiin ja tapahtumiin mahdollisuuksien mukaan.
Koulutus sisältää olennaisena osana käytännön työssä oppimista ja siitä raportointia omassa seurassa.

Koulutuksen toteutus ja opiskelutapa

Koulutus toteutetaan 1,5-vuoden mittaisena monimuoto-opiskeluna muodostuen 2-3 päivän lähijaksoista ja etäopiskelusta. Lähiopetusjaksot pidetään Kisakalliossa. Etäopiskelu toteutuu omassa seurassa ja sen aikana suoritetaan oppimistehtäviä.

Koulutuksen hinta

Koulutuksen hinta on 1600 €, joka sisältää materiaalin, majoituksen ja ruokailun. Ilman majoitusta hinta on 1280€.  Maksun voi suorittaa halutessaan neljässä erässä.

Koulutuksen ajankohta

Koulutus alkaa Kisakallion urheiluopistolla helmikuussa 2012.
LÄHIJAKSOJEN AJANKOHDAT
10.-12.02.2012
22.-24.04.2012
24.-26.8.2012
9.-11.11.2012
28.-30.12.2012
8.-10.2.2013
29.-31.3.2013
Päätösjakson ajankohta sovitaan myöhemmin.
Koulutuksen järjestäjä pidättää oikeuden muutoksiin. (Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan hyvissä ajoin ennen jakson alkua).

Hakeminen

Koulutukseen haku 31.12.2011 mennessä.
Hakulomake tulostettavissa: www.kisakallio.fi
Hakulomakkeen voi myös tilata Kisakallion Urheiluopiston opintotoimistosta:
opintotoimisto@kisakallio.fi tai puh. 019 3151 220

Aki-Matti Alanen