Palaute Huoltajien koulutustapahtumasta 04.10.2014

Huoltajien koulutustapahtuma järjestettiin lauantaina 04.10.2014 Hotelli Scandicissa Järvenpäässä. Mukana oli 38 huoltajaa. Ilmoittautuneita oli 43, mutta viisi huoltajaa oli viime hetkellä joutunut jäämään pois.

Kouluttajina toimivat huoltaja Neka Haapanen ja fysioterapeutti Olli Ceder. Tapahtuman lopussa kerättiin osallistujilta palautetta ja sen voit lukea tästä:

Palautteessa saattoi antaa arvosanoja 1, 2, 3, 4 tai 5.

1. Koulutustapahtuman yleisjärjestelyt   4,83

2. Tiedonsaanti koulutustapahtumasta   4,34

3. Kahvit ja ruokailut   4,80

4. Luento: Jääkiekkovarusteet   4,34

5. Luento: Jääkiekkovammat   4,94

6. Luento: Ravinto ja juominen   4,00

7. Luento: Luistinhuollon laitteet   4,31

8. Luento: Luitimien teroituksen teoria   4,51

9. Luento: Oikein teroitetut luistimet   4,53

10. Kokonaisarvosana tapahtumasta   4,53

Lisäksi osallitujat saivat antaa avointa palautetta: ruusuja ja risuja ja kertoa, millaista toimintaa odotata Suomen Jääkiekkohuoltajat ry:ltä? Tässä palautetta:

* Hieno päivä! Paljon hyvää asiaa rennolla meiningillä.

* Kiitos!

* Ohjelma kurssilla oli hyvä ja monipuolinen. Varuste-esittely oikein hyvä, koska ei myyntipuheita, vaan tietoa, mitkä ovat oikeat valintaperusteet. Urheiluvammoista paljon tietoa. Ehkä itseäni alkoi kiinnostaa myös nuo "teippaukset". Ravintoasia käytiin melko nopeasti, mutta kaikki perusteet tuli kyllä kerrotuksi. Kiitos monipuolisesta kurssista.

* Pitkä päivä, mutta asiat mielenkiintoisia. Luennoitsijat hyviä persoonallisuuksia (jaksoi seurata). Yhdistys voisi järjestää tutustumismatkan CCM:n luistintehtaalle.

* Käytännön "harjoitukset" hyvä. Tekemisen kautta kaiken selittäminen oikein hyvä. Maalivahdin varusteisiin perehtyminen hiukan tarkemmin olisi hyvä lisäys / muutos.

* Paljon asiaa - aikataulun vuoksi osa materiaaleista jouduttioin menemään läpi turhankin nopeasti. Eli pitäisikö tiivistää tai jatkaa päivää. Mutta kaikesta huolimatta loistava koulutus ---> liityn ensi viikolla SJH:n jäseneksi!

* Kiitos! Hyvä kokonaisuus näin pienessä ajassa. Varsinkin luistimen teroitus avasi silmiä terotuksen ajatuksesta.

* Mukavan rento tilaisuus. Oli paljon asiaa päivän aikana. Vetäjät hyviä.

* Ruusuja: Nekan opetus ja tarinat uran varrelta.

* Erittäin hyvä peruskurssi.

* Jääkiekkoilijan henkiset vammat. Henkisten vammojen taustat (pelikaverit, valmennus, kotiolot). Eli mitä, miten ja missä tilanteisdsa huoltaja voi ja pitää puuttua pelaajan tilanteeseen - lähinnä junioripelaajista puhuttaessa.

* Homma oli mielenkiintoista.

* Havainnollistav koulutus. Herätti mukavasti myös keskustelua. Aika jopa loppui kesken.

* Koulutuksessa voisi olla omat päivät välinehuollolle ja henkilöhuollolle / ravitsemukselle.

* Erinomainen päivä! Paljon asiaa tuli. Kiitos Neka ja Olli.

* Ammattitaitoiset kouluttajat. Hyvää keskustelua.

* Etittäin hyväsisältöinen ja hyvin vedetty kurssi!

* Kertauksia Etelän alueella.

* Tiedonsaanti oli jäänyt "seuraan"? Onneksi kysymällä selvisi. Hyvä tietopaketti huoltajana aloittavalle. Vetäjät olivat hyviä ja asiat käsiteltiin kansantajuisesti. Ei vaatinut avaruustiedettä asioiden ymmäträmiseksi. Sopivasti myös huumoria ja mielenkiinto riitti loppuun asti.

Palaute oli siis hyvää. Meillä oli tarkoitus järjestää vastaava koulutus Holiday Club Saimaassa Imatralla elokuussa, mutta tapahtumaan ilmoittautui vain 10 halukasta. Itä-Suomessa ollan ilmeisesti niin itsekeskeisiä, ettei asiantuntijoita haluta päästää kehiin.

KIITOKSET KAIKILLE MUKANA OLLEILLE! TERVETULOA JATKOSSAKIN SUOMEN JÄÄKIEKKOHUOLTAJA RY:N JÄRJESTÄMIIN KOULUTUSTILAISUUKSIIN! HYVÄÄ JÄÄKIEKKOKAUTTA KAIKILLE!