Toimintakertomus 2015

TOIMINTAKERTOMUS 2015

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry. on perustettu vuonna 2004 jääkiekkohuoltajien, hierojien ja fysioterapeuttien yhteiseksi järjestöksi. Suurin osa yhdistyksen jäsenistä on jääkiekon parissa eri tasoilla toimivia huoltajia. Toimintavuosi 2015 oli siis yhdistyksen yhdestoista kokonainen toimintavuosi.

Yhdistyksen jäsenmaksunsa maksaneiden jäsenten määrä on pyörinyt 200 kummallakin puolella. Jäseniä on eri puolilta Suomea. Suurin innostus yhdistyksen jäsenyyteen on hiipunut ja hallituksen onkin jatkuvasti mietittävä, miten yhdistys voi tarjota jäsenilleen mielekästä toimintaa. Näin jäsenmäärä saadaan pysymään hyvänä.

Yhdistys tarvitsee jatkuvasti uusia ja idearikkaita jäseniä, jotka ovat valmiita panemaan itsensä likoon yhdistyksen tulevaisuuden puolesta.

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry:n vuosikokous pidettiin sunnuntaina 15.03.2015 TRIO AREENALLA Vantaalla.  Vuosikokoukseen osallistui 11 yhdistyksen jäsentä. Kokouksen puheenjohtajana toimi Hannu Soro ja sihteerinä Marko Hono. Pöytäkirjantarkastajiksi valittiin Kari Eriksson ja Reijo Savaloja. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Hannu Soro (Tampere) ja hallituksen jäseniksi Olli Ceder (Pori), Neka Haapanen (Helsinki), Marko Hono (Helsinki), Jari Huuki (Kerava), Hemmo Järä (Vantaa), Timo Nikunen (Lohja) ja Kai Salmi (Helsinki).

Kokouksessa hyväksyttiin vuoden 2014 toimintakertomus ja tilinpäätös sekä myönnettiin vastuuvapaus tilivelvollisille. Lisäksi hyväksyttiin vuoden 2015 toimintasuunnitelma sekä tulo- ja menoarvio. Yhdistyksen jäsenmaksuksi hyväksyttiin 20 euroa / jäsen. Liittymismaksua ei peritä. Toiminnantarkastajaksi valittiin Kari Eriksson ja varalle Reijo Savaloja.

Varsinaisten kokousasioiden jälkeen vapaamuotoisessa keskustelussa toivottiin selvitettävän mahdollisuutta järjestää huoltajaristeily keväällä 2016. Keskusteltiin myös yhdistyksen tiedotustoiminnasta ja viestien saamisesta paremmin seuroille ja joukkueille.

Yhdistyksen hallitus piti toimintavuoden 2015 aikana neljä kokousta, joista yksi oli sähköpostikokous. Hallituksen kokoukset pidettiin seuraavasti: 06.03.2014 (sähköpostikokous), 18.05.2015 Tampere, 02.10.2015 Järvenpää  ja 13.12.2015 Tampere.

Hallituksen jäsenet osallistuivat kokouksiin seuraavasti:

Hannu Soro, puheenjohtaja                   4 / 4

Olli Ceder, rahastonhoitaja                   4 / 4

Neka Haapanen, varapuheenjohtaja    4 / 4

Marko Hono, sihteeri                             4 / 4

Jari Huuki                                                3 / 4,

Hemmo Järä                                           4 / 4

Timo Nikunen                                          2 / 4

Kai Salmi                                                4 / 4

Toimintavuoden 2015 jäsenmaksu-lomakkeet postitettiin vasta elokuussa uuden kauden kynnyksellä. Vuonna 2014 toteutettu uudistus on toiminut hyvin.

Toimintavuoden 2015 lopussa oli kirjoilla 203 jäsentä, joista 25 oli jättänyt jäsenmaksunsa suorittamatta. Jäsenmaksunsa maksamatta jättäneille on lähetetty karhu ja pyydetty maksamaan jäsenmaksu tai sitten ilmoittamaan mahdollisesta eroamisestaan. Yhdistys pitää kirjoilla vain jäsenmaksunsa maksaneet jäsenet. Yhdistyksen jäsentilanne elää jatkuvasti.

Jäsenhankinnan tehostamiseksi on yhdistyksen toiminnasta kerrottu yhdistyksen järjestämissä koulutustilaisuuksissa, nettisivuilla sekä alueiden ja seurojen järjestämillä huoltajakursseilla. Jäsenille on tiedotettu yhdistyksen toiminnasta nettisivuilla ja sähköpostiviesteillä. Jäsenistö on voinut antaa palautetta yhdistyksen toiminnasta nettisivuilla olevalla palautelomakkeella. Palautteen määrä on ollut hyvin vähäistä.

Yhdistyksen jäsenmaksu on ollut 20 euroa / jäsen. Liittymismaksua ei ole peritty.

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry:n kotisivut ovat osoitteessa www..sjh.sporttisaitti.com. Sivuja on päivitetty säännöllisesti  ja ne ovat olleet yhdistyksen tärkein tiedonvälityskanava toiminnasta kiinnostuneille. Yhdistyksen nettisivuilla on ollut yhteistyökumppaneiden logoja, joista on sovittu vuosittainen korvaus sekä myös ulkopuolisen yrityksen tuottamia mainosbannereita. Nettisivujen päivityksestä on vastannut Hannu Soro. Nettisivuilla käyvien määrä on pysynyt hyvällä tasolla.

Nettisivujen lisäksi on tiedonvälitykseen käytetty sähköpostin välityksellä lähetettyjä tiedotteita. Ne ovat olleet nopein tapa saada yhteys yhdistyksen jäsenistöön. Ongelmana on kuitenkin ollut sähköpostiosoitteiden jatkuva muuttuminen.

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry:llä on yhteistyösopimus, joka käsittää mm. Vuoden Jääkiekkohuoltajan valinnan. Vuoden 2015 Jääkiekkohuoltaja valitaan keväällä 2016.

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry. on Suomen Jääkiekkoliitos jäsen. Yhdistyksen puheenjohtaja Hannu Soro on Suomen Jääkiekkoliitos liittohallituksen jäsen 2015 - 2017.

Villen ja Petun pelileirin 22.-24.06.2015 yhteydessä järjestettiin huoltajakoulutus. Täysin ilmaiseen koulutukseen osallistui vain 3 huoltajaa. Kouluttajina olivat Neka Haapanen ja Hemmo Järä.

Keskimaan alueen aluepäivillä järjestettiin huoltajakoulutus 05.09.2015. Koulutukseen osallistui 10 huoltajaa ja kouluttajina toimivat Neka Haapanen ja Hemmo Järä.

Jääkiekkovammojen ensiapu ja hoito –kurssi oli tarkoitus järjestää Turussa, mutta se jouduttiin perumaan vähäisen osanottajamäärän takia.

Huoltajan koulutustapahtuma järjestettiin 03.10.2015 Hotelli Scandicissa Järvenpäässä. Paikalla oli 33 huoltajaa. Kouluttajina toimivat Neka Haapanen, Hemmo Järä ja Olli Ceder sekä Bauer Hockey Finland Oy:stä Jukka Pekkola. Palaute koulutuksesta oli hyvä.

Tarkoituksena oli järjestää toinenkin huoltajien koulutustapahtuma lokakuussa 2015 Vesileppiksessä Leppävirralla. Tapahtuma jouduttiin kuitenkin perumaan vähäisen osallistujamäärän takia.

Hemmo Järä piti huoltajakoulutuksen 12.12.2015 Porvoon Huntersin huoltajille. Mukana oli 13 huoltajaa ja koulutus onnistui hyvin.

Yhdistys on tarjonnut seuroille ja alueille heidän tarpeitaan vastaavaa räätälöityä huoltajakoulutusta. Kiinnostus näitä koulutuksia kohtaan on ollut vähäistä.

Toimintavuoden aikana Suomen Jääkiekkohuoltajat ry. on tehnyt 3-vuotisen yhteistyösopimuksen Bauer Hockey Finland Oy:n kanssa ja vuoden mittaisen sopimuksen Cramo Finland Oy:n kanssa.

Toimintavuoden aikana saatiin yhdistykselle tyylikkäät roll-upit (2 kpl), joita voidaan käyttää erilaisissa tilaisuuksissa. Lisäksi tilattiin yksi beach flag.

Toimintavuoden aikana hallitukselle ei ole tullut Suomen Jääkiekkoliiton ansiomerkkianomuksia.

Yhdistyksen standaari on luovutettu hallituksen jäsen Jari Huukille hänen 50-vuotispäivänään.

Hallituksen jäsen Neka Haapanen sai merkittävän huomionosoituksen 29.12.2015. Hänet aateloitiin silloin Suomen Jääkiekkoleijonaksi n:o 233.

Jäsenistöllä on ollut mahdollisuus tilata nettisivuilla tarjolla olevia SJH:n merkkituotteita. Toimintavuoden aikana tilausten määrä on ollut lähes olematon.

Varastossa on jäsenille jaettavaksi tarkoitettua SJH-materiaalia: kyniä, tarroja ja pinssejä. Cramo Finland Oy antoi yhdistyksen käyttöön 300 kansiota käytettäväksi koulutustilaisuuksissa.

Yhdistyksen talous on ollut vakaalla pohjalla vuoden 2015 aikana. Talous on perustunut jäsenmaksutuloihin, yhteistyökumppaneilta saatuihin tuloihin ja koulutustilaisuuksiin. Koulutustilaisuuksien peruuntuminen on heikentänyt hieman taloudellista tulosta.

Tärkein yhteistyökumppani on ollut Bauer Hockey Finland Oy. Yhteistyösopimuksen kautta on pystytty järjestämään kohtuuhintaisia koulutuksia. Y

Yhdistyksen nettisivuilla on eri yritysten logoja ja mainosbannereita, joista yhdistys saa tuloja.