Toimintasuunnitelma 2011

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry.

TOIMINTASUUNNITELMA 2011

Yleistä

Toimintavuosi 2011 on Suomen Jääkiekkohuoltajat ry:n seitsemäs virallinen toimintavuosi. Yhdistys on perustettu ja rekisteröity syksyllä 2004 ja yhdistyksen jäseniksi voivat liittyä
jääkiekon parissa toimivat ja alasta kiinnostuneet huoltajat, fysioterapeutit ja hierojat.

Kuuden toimintavuoden aikana yhdistyksen toiminta on lähtenyt hyvin liikkeelle ja kehittynyt. Valtakunnallisena yhdistyksenä toiminnalle asetetaan joskus jopa liian suuria odotuksia. Yhdistyksen hallitus toimii vapaaehtoisvoimin, samoin kouluttajat hoitavat tehtävänsä pelkillä kulukorvauksilla. Kaikesta huolimatta nykyisten toimintojen lisäksi yhdistys kaipaa menestyäkseen uusia avauksia. Varainhankintaa tullaan kehittämään. Jo suosituiksi tulleita koulutustapahtumia järjestetään edelleen ja uusia koulutusmuotoja kehitellään. Yhdistyksen jäsenillä on tärkeä rooli tässä kehittelytyössä. Yhdistys järjestää sitä toimintaa, mitä jäsenistö haluaa.

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry:n tunnettavuus on selvästi lisääntynyt. Työtä tunnettavuuden edelleen lisäämiseksi tullaan tekemään ja sitä kautta saadaan lisää jäsenmaksunsa maksavia jäseniä ja hyviä yhteistyökumppaneita. Jäsenistön tulee kokea yhdistys omakseen ja sitä kautta tärkeäksi. Yhdistyksen hallituksen tulee tehdä työtä myös huoltajien arvostuksen lisäämiseksi.

Toiminta

Yhdistyksen vuosikokous pidetään lauantaina 12.02.2011 klo 13.00 Tampereen lyseon lukion tiloissa Tampereella. Kokouskutsu lähetetään jäsenistölle sähköpostitse ja se on myös nähtävissä yhdistyksen kotisivuilla. Kokoukseen on ennakkoilmoittautuminen.

Teippauksen peruskurssi järjestetään syksyn 2011 aikana Kurssille otetaan 20 osallistujaa.

Teippauksen jatkokurssi järjestetään syksyn 2011 aikana ja sille voivat osallistua Teippauksen peruskurssin käyneet.

Huoltajien koulutustapahtumia järjestetään toimintavuoden aikana kaksi – toinen Etelä-Suomessa ja toinen Keski-Suomessa. Kumpaankin tapahtumaan otetaan 40 osallistujaa.

Kesäkuussa 2011 toteutetaan käytännöllispainotteinen huoltajakoulutus Kisakallion urheiluopistolla Ville Peltosen kiekkoleirin yhteydessä. Asiasta kiinnostuneiden tulee tehdä kirjallinen anomus koulutukseen osallistumisesta. Koulutukseen otetaan kuusi henkilöä.

Toimintavuoden aikana pyritään toteuttamaan yritysvierailu urheiluvarusteita valmistavassa yrityksessä.

Alueille ja seuroille tullaan edellisvuoden tapaan tarjoamaan lyhytkestoista huoltajakoulutusta. Tällaisissa koulutuksissa voidaan keskittyä vaikka yhteen asiaan, kuten esim. luistimenteroitus.
SJH:n ja Kisakallion yhteistyössä aloitetaan Huoltajatutkinto, joka on noin 10 opintoviikon laaja kokonaisuus. Ensimmäinen tutkinto alkaa elokuussa 2011 ja päättyy joulukuussa 2012. Koulutuksessa on kahdeksan lähijakoa Kisakallion urheiluopistolla sekä lisäksi etätehtäviä. Tutkinnon sisällöt ja valmistelut saadaan valmiiksi kevään 2011 aikana.

Pohjois-Suomen perinteiset Jääkiekkopäivät järjestetään 13.-14.08.2011 Oulussa. SJH ja Suomen Jääkiekkoliiton Pohjoinen alue järjestävät päivien yhteydessä huoltajakoulutuksen.

Huoltajaristeily järjestetään lauantaina 16.04.2011 Viking Linen laivalla. Ohjelmassa on luentoja varusteista, vammoista ja niiden hoidosta sekä tietenkin rentoa yhdessäolo samanhenkisten ihmisten kanssa.

Yhdistyksen hallitus tulee anomaan Suomen Jääkiekkoliiton ja muiden yhteisöjen huomionosoituksia pitkän ja ansiokaan uran tehneille jäsenille. Jäsenistöltä odotetaan ehdotuksia huomionosoitusten saajiksi. Yhdistys huomio toimintavuoden aikana hyviä yhteistyökumppaneitaan.

Yhdistyksen uudet nettisivut tulevat käyttöön kevään 2011 aikana.

Myytävien tuotteiden markkinointia tehostetaan ja mietitään mahdollisuutta saada uusia tuotteita myytävien tuotteiden listalle.

Yhdistyksen toimintaan liittyvää tiedottamista jatketaan nettisivujen ja sähköpostiviestien kautta.

Yhdistyksen muutetut säännöt otetaan käyttöön, kun Patentti- ja rekisterihallitus on ne palauttanut hyväksyttyinä.

Selvitetään mahdollisuutta saada yhdistykselle oma viiri, jota sitten voidaan luovuttaa ansioituneille jäsenille ja yhteistyökumppaneille.

Talous

Yhdistyksen talous tulee perustumaan jäsenmaksutuloihin ja eri yritysten kanssa tehtyihin yhteistyösopimuksiin. Koulutustilaisuuksien järjestäminen tuo myös euroja yhdistyksen kassaan. Yhdistys pyrkii löytämään uusia yhteistyökumppaneita. Yhdistyksen kotisivuilla olevista mainoksista pyritään saamaan nykyistä enemmän tuottoja.

Jäsenmaksun nostoon ei ole tarvetta eikä myöskään liittymismaksun käyttöönottoon.

Jäsenistölle tarjotaan mahdollisuus osallistua erilaisiin koulutus- ja muishin tapahtumiin muista osallistujia edullisemmin.

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry.

Hallitus