Toimintasuunnitelma 2017

TOIMINTASUUNNITELMA 2017

Toimintavuosi 2017 on Suomen Jääkiekkohuoltajat ry:n kolmastoista (13) toiminatavuosi.

Yhdistyksen tarkoituksena on koota yhteen jääkiekon parissa toimivat jääkiekkohuoltajat, hierojat ja fysioterapeutit sekä edistää jäsentensä välistä yhteistoimintaa sekä ammattitaitoa ja parantaa yleisiä toimintaedellytyksiä ja olosuhteita.

Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys järjestää keskustelu- ja koulutustilaisuuksia sekä juhlia ja harjoittaa tutkimus-, tiedotus- ja julkaisutoimintaa, tekee aloitteita, esityksiä ja antaa lausuntoja ja on yhteistoiminnassa muiden alan järjestöjen ja yhteisöjen kanssa.

Yhdistyksen päivittäinen toiminta tapahtuu liiaksi pienen ryhmän hoitamana. Toimintaan tarvitaan uusia toimijoita, jotta yhdistys voi tarjota toimintaa ja tapahtumia laajemmalle alueelle.

Myös yhdistyksen toimintaa tulee monipuolistaa. Toiveita on olemassa, mutta pienen vapaaehtoisryhmän toimesta toimintaa on mahdotonta laajentaa ja monipuolistaa.

Kahdentoista toimintavuoden aikana yhdistys ei ole saanut aikaan sellaista tunnettavuutta, jota tuloksellinen toiminta edellyttää. Seurojen puheenjohtajien ja urheilutoiminnasta vastaavien on ymmärrettävä huoltajien merkitys omassa organisaatiossaan. Koulutuksiin pitää päästä valmentajien tapaan helposti.

Toimintavuoden aikana toteutetaan esite yhdistyksen toiminnasta.

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry. on Suomen Jääkiekkoliitto ry:n jäsen ja tätä kautta tulee tiivistää yhteistyötä maamme jääkiekon kattojärjestön kanssa.

Toiminta

Yhdistyksen vuosikokous pidetään 05.03.2017 TRIO AREENALLA Vantaalla. Kokouskutsu jäsenistölle lähetetään sähköpostitse ja se on myös luettavissa yhdistyksen nettisivuilla. Kokoukseen on ennakkoilmoittautuminen. Kokouksessa valitaan yhdistyksen hallituksen puheenjohtaja ja hallituksen seitsemän (7) jäsentä toimintavuodelle 2017. Lisäksi erityisenä asiana kokouksessa käsitellään yhdistyksen hallituksen esittämät sääntöihin tulevat muutokset.

Hyvinkään Jää-Ahmat on tilannut yhdistykseltämme huoltajakoulutuksen noin 25 huoltajalle. Koulutuspäiväksi on sovittu 14.01.2017. Kouluttajina ovat Olli Ceder, Neka Haapanen ja Hemmo Järä.

Kisakallion urheiluopiston kanssa kerran toteutettu Huoltajan täydennyskoulutus (10 ov) ei ole yrityksistä huolimatta toteutunut uudestaan. Siksi Kisakallion edustajien kanssa käytyjen keskustelujen pohjalta ollaan siirtymässä uuteen järjestelmään. Koulutukseen halukkailla on mahdollisuus valita muutaman päivän mittaisia lyhempiä koulutuspaketteja, joista voi sitten koota myös laajemman kokonaisuuden. Ensimmäiset koulutukset järjestetään toimintavuoden aikana.

Jäsenistölle järjestetään sähköpostin kautta kysely kevään 2017 aikana. Kyselyyn tulevat asiat on hyväksytty hallituksen kokouksessa syksyllä 2016.

”Teippauksella lisää peliaikaa” -koulutus toteutetaan toimintavuoden aikana, vaikka edelliset yritykset eivät ole olleetkaan kovin rohkaisevia.

Villen ja Petun pelileirin yhteydessä 27.-29.06.2017 järjestetään käytännöllispainotteinen huoltajakoulutus. Koulutukseen otetaan hakemusten perusteella kuusi (6) huoltajaa.

Vuoden 2017 aikana järjestetään kaksi (2) Huoltajien koulutustapahtumaa uusitulla ohjelmalla. Paikkakunnat koulutuksille valitaan tarpeen mukaan.

Saadun esityksen perusteella selvitetään mahdollisuutta järjestää pelkästään naisille tarkoitettu huoltajakoulutus.

Alueille ja seuroille tarjotaan edelleen lyhytkestoista huoltaja- ja muuta koulutusta. Näissä koulutuksissa voidaan paneutua esim. yhteen teemaan: ensiapu, luistinten teroitus jne.

Toimintavuoden aikana tutkitaan mahdollisuutta järjestää huoltajaristeily koulutuksen ja mukavan yhdessäolon merkeissä.

Vuoden 2017 aikana pyritään järjestämään yritysvierailu jääkiekon parissa toimivaan yritykseen.

Yhdistys tulee anomaan Suomen Jääkiekkoliitto ry:n ja muiden yhteisöjen huomionosoituksia pitkän ja ansiokkaan työn tehneille jääkiekkotoiminnassa mukana oleville. Seurat voivat tehdä ehdotuksia yhdistyksemme hallitukselle. Yhdistyksen hallitus huomioi tärkeitä yhteistyökumppaneitaan.

Yhdistyksen nettisivuja päivitetään jatkuvasti ja niihin pyritään saamaan uutta ja mielenkiintoista sisältöä.

Yhdistyksemme on mukana Suomen Jääkiekkoliiton nuuskan vastaisessa toiminnassa Jääkiekkoliiton päättämien toimien mukaisesti.

Yhdistyksen hienojen facebook -sivujen tunnettavuutta lisätään.

Yhdistyksellä on voimassa oleva sopimus GRAMO Oy:n kanssa vuoteen 2017. Käydään neuvotteluja sopimuksen jatkamiseksi.

Yhdistyksen hallitus kokoontuu toimintavuoden aikana 4-5 kertaa.

Jäsenistölle kohdistuva tiedotus hoidetaan nettisivujen ja sähköpostitiedotteiden kautta.

Jäsenyydet

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry. on Suomen Jääkiekkoliitto ry:n jäsen. Yhdistyksemme edustajat osallistuvat syksyllä 2017 järjestettävään Suomen Jääkiekkoliiton liittokokoukseen.

Talous

Yhdistyksen hallitus esittää jäsenmaksuksi 20 euroa / vuosi. Jäsenmaksut tulevat maksettaviksi elokuussa 2017.

Yhdistyksen talous perustuu jäsenmaksutuloihin, yhteistyösopimuksiin yritysten kanssa ja koulutustapahtumiin.

Yhdistyksen jäsenistölle tarjotaan mahdollisuus osallistua koulutuksiin muita osallistujia edullisemmalla hinnalla.