Palaute Huoltajien koulutustapahtumasta 03.09.2016

Huoltajien koulutustapahtuma järjestettiin la 03.09.2016 Tampereella. paikalla oli 30 huoltajaa Suomen Jääkiekkoliiton Hämeen alueen eri seuroista.

Osallistujat antoivat palautetta (1-5) seuraavista asioista:

1. Koulutustapahtuman järjestelyt   4.72

2. Tiedonsaanti koulutustapahtumasta   4.07

3. Kahvit ja ruokailut   4.62  (tämän palvelun järjesti Tampereen Voimia liikelaitos)

4. Luento: Jääkiekkovarusteet   4.40

5. Luento: Jääkiekkovammat   4.27

6. Luento: Ravinto ja juominen   4.20

7. Luento: Luistinhuollon laitteet   4.18

8. Luento: Luistimien teroituksen teoria   4.28

9. Luento: Oikein teroitetut luistimet   4.41

10. Kokonaisarvosana tapahtumasta   4.30

Ja sitten oli mahdollisuus vapaaseen sanaan - ruusuja ja risuja:

- osallistuvampi ohjelma varmasti antaisi vielä enemmän

-koulutustila hieman ahdas. Materiaali hyvin esillä. Ensi kerralla voisi pyytää osallistujilta tiedon etukäteen, minkä ikäluokan edustaja. Saisi ehkä paremmin kohdistettua sisältöä osallistujien tarpeisiin?

- voisitte järjestää myös ensiapukursseja ry:n toimesta. Alkakaa välittää joukkueille tietoa teroituskoneista, uusista, käytetyistä, mikä toimii missäkin tapauksessa. Välittäkää käytettyjä koneita joukkueille! Enemmän teroituskoulutusta ja vastaavia koulutuksia. Kiitos!

- luistinteroituslaitteesta voisi kertoa myös vähänautomaattisemmista laitteista

- tapaturmista enempi käytännössä. Miten , jos näin ja näin. Ainakin puhetasolla hiukan selkeytystä teroituksesta. Sädetys vai yms. KIITOS! Hyvä henki!

- hyvä koulutus. Teroituksesta olisi voinut puhua enemmän (säde, muotoilu yms.)

- oikein hyvä koulutus

- hyvä kurssi!

- alkavalle huoltajalle luistinten teroitusosio meni laitteiden arvosteluksi ja hyvin detaljitasolle. Onneksi loppua kohden tuli enemmän konkreatiaa asiaan. Huoltajan roolista / ominaisuuksista joukkueessa olisi voinut olla enemmän ja esimerkkien (hyvien) kautta. Tulisiko esim. joku SM-liigapelaaja 1/2 -tunniksi kertomaan huoltajan ominaisuuksista, odotuksista yms.

- toivon jatkossa tietoa myös suoraan meille huoltajille koulutuksista yms. (nyt kun annettiin yhteystiedot). Myös huoltajan laukku + sisältö yhteishankintana mahdolliseksi, missä kaikki tarpeellinen mukana (nyt esitelty laukku)

- kurssipaikkaan luentojen ajalle juotavaa, esim. vettä. Luistinten teroitus täysin uusi asia itselle. Laitteiden toiminta ja teroitustyö "aukesi" hyvin

- varustekoulutusta, uutuuksien läpikäyntiä, tapaamisia jäsenistön kesken, vaikka excursion muodossa

- lisää käytännön opetusta luistimien oikeaan teroittamiseen

-käytännön teroitusohjausta ja kokemusten jakoa enemmän sekä teroituskoneiden säätöä ja huoltoa. Bauerin edustajalta hyvä paketti sekä jääkiekkovammoista samoin.

- hyvin järjestetty tilaisuus. Kiitos! Toivon, että samanlaisia tilaisuuksia järjestettäisiin lisää.

- EA -osiossa voitte lisätä lisää harjoituksia ja myös muistuttaa / kertoa vähän elvytyksestä. Esim. miten sitoa oikealla tavalla ja miten laittaa tuet jne. Silloin esitys voi olla parempi. Jollekulle voitte panna jääkiekkovarusteita päälle.

- kaikkinensa mielenkiintoinen koulutustapahtuma. Varusteluento tietty hieman "markkinoiva" yhteen merkkiin paneutuva. Vammat, ennalta ehkäisy ja ruoka erittäin mielenkiintoinen aihe, ravinnosta jopa enemmän jäi kaipaamaan. Luistimet + teroitus kokemattomille jäi ehkä muutama asia epäselväksi. Mm. termit ovat osalle outoja. Kannattaisi varmaan aloittaa aivan perusasioista. Kiitos keittiöön hyvästä ruoasta. Hyvä tilaisuus. Kiitos!

Kiitos palautteista! Pyrimme käyttämään palautteita hyödyksi kehittäessämme koulutuksiamme.