Toimintasuunnitelma 2012

TOIMINTASUUNNITELMA 2012

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry. on perustettu ja rekisteröity vuonna 2004 ja yhdistyksen jäseniksi voivat liittyä jääkiekon parissa toimivat ja alasta kiinnostuneet huoltajat, fysioterapeutit ja hierojat. Toimintavuosi 2011 on Suomen Jääkiekkohuoltajat ry:n kahdeksas virallinen toimintavuosi.

Yhdistyksen olemassaolon aikana jääkiekon parissa toimivien huoltajien, fysioterapeuttien ja hierojien työn vaatimustaso on lisääntynyt ja moneen seuraan on palkattu päätoimisia työntekijöitä. Päätoimisuus edellyttää työntekijöiltä hyvää ammattitaitoa ja näin myös koulutuksen merkitys nyt ja tulevaisuudessa lisääntyy.

Seitsemän toimintavuoden aikana yhdistyksen toiminta on keittynyt ja monipuolistunut. Yhdistyksen toimintaa hoidetaan vapaaehtoisvoimin ja silti toiminnalle asetetaan joskus jopa liian suuria odotuksia. Yhdistyksen hallitus ja kouluttajat hoitavat tehtävänsä pelkillä kulukorvauksilla ja oman päätoimensa ohella. Kaikesta huolimatta nykyisten toimintojen lisäksi yhdistys kaipaa menestyäkseen uusia avauksia. Varainhankintaa tullaan kehittämään. Jo suosituiksi tulleita koulutustapahtumia järjestetään edelleen ja uusia koulutusmuotoja kehitellään. Yhdistyksen jäsenillä on tärkeä rooli tässä kehittelytyössä. Yhdistys järjestää sitä toimintaa, mitä jäsenistö haluaa. Yhdistyksen nettisivujen kautta jäsenistö voi antaa hallitukselle vinkkejä uusista toimintamuodoista.

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry:n tunnettavuus on selvästi lisääntynyt. Työtä tunnettavuuden edelleen lisäämiseksi tullaan tekemään ja sitä kautta saadaan lisää jäsenmaksunsa maksavia jäseniä ja hyviä yhteistyökumppaneita. Jäsenistön tulee kokea yhdistys omakseen ja sitä kautta tärkeäksi. Yhdistyksen hallituksen tulee tehdä työtä myös huoltajien arvostuksen lisäämiseksi.

Yhdistys on hakenut Suomen Jääkiekkoliitto ry:n jäsenyyttä ja tätä kautta pyrkii tiivistämään yhteistyötä maamme jääkiekon kattojärjestön kanssa.

Toiminta

Yhdistyksen vuosikokous pidetään lauantaina 11.02.2012 klo 15.30 Kisakallion urheiluopistolla Lohjalla. Kokouskutsu lähetetään jäsenistölle sähköpostitse ja se on myös nähtävissä yhdistyksen kotisivuilla. Kokoukseen on ennakkoilmoittautuminen.

Toimintavuoden suurin ponnistus on SJH:n ja Kisakallion urheiluopiston kanssa yhteistyössä aloitettava Huoltajan täydennyskoulutus, joka on 10 opintoviikon laajuinen kokonaisuus. Koulutus alkaa 10.-12.02.2012 ja koulutukseen on valittu 16 huoltajaa. Koulutukseen osallistuvat valmistuvat toukokuussa 2013. Koulutuksen eri jaksojen suunnittelu ja niiden toteutukseen osallistuminen vaatii hallitukselta erityisiä ponnistuksia.

Teippauskurssien suosio on viime aikoina hiipunut ja vuoden 2011 molemmat ohjelmassa olleet teippauskurssit jouduttiin perumaan. Vanhamuotoisia teippauskursseja ei enää järjestetä, vaan vuoden 2012 aikana pyritään toteuttamaan uusimuotoinen koulutus, jossa on osio sekä ensiavusta että teippauksesta. Fysioterapeutit Olli Ceder ja Mikko Tähkäpää suunnittelevat koulutuksen sisältöjä.

Jo perinteiksi muodostuneita Huoltajien koulutustapahtumia järjestetään toimintavuoden 2012 aikana kolme: Kymi-Saimaan alueella (Imatra / Mikkeli), Eteläisellä alueella (Kisakallio) ja Länsirannikon alueella (Rauma / Pori). Kuhunkin tapahtumaan otetaan 40 huoltajaa. Lisäksi pyritään toteuttamaan yhden päivän koulutus Kuusamossa.

Kesäkuussa 2012 toteutetaan käytännöllispainotteinen huoltajakoulutus Kisakallion urheiluopistolla Ville Peltosen kiekkoleirin yhteydessä. Asiasta kiinnostuneiden tulee tehdä kirjallinen hakemus koulutukseen osallistumisesta huhtikuun loppuun mennessä. Koulutukseen otetaan kuusi henkilöä.

Toimintavuoden aikana toteuttamaan yritysvierailu urheiluvarusteita valmistavassa yrityksessä.

Alueille ja seuroille tullaan edellisvuosien tapaan tarjoamaan lyhytkestoista huoltajakoulutusta. Tällaisissa koulutuksissa voidaan keskittyä vaikka yhteen asiaan, kuten esim. luistimenteroitus.

Pohjois-Suomen perinteiset Jääkiekkopäivät järjestetään elokuussa 2012. Käydään keskustelua Suomen Jääkiekkoliiton Pohjoisen ja Lapin alueiden kanssa huoltajakoulutuksen järjestämisestä  ja toteuttamisesta päivien yhteydessä.

Yhdistyksen hallitus tulee anomaan Suomen Jääkiekkoliiton ja muiden yhteisöjen huomionosoituksia pitkän ja ansiokaan uran tehneille jäsenille. Jäsenistöltä odotetaan ehdotuksia huomionosoitusten saajiksi. Yhdistys huomio toimintavuoden aikana hyviä yhteistyökumppaneitaan. Yhdistyksen standaareja voidaan jakaa ansioituneille jäsenille tai hyville yhteistyökumppaneille.

Yhdistyksen nettisivut uudistettiin kevään 2011 aikana ja niiden päivitystä tehostetaan ja sisältöjä kehitetään.

Myytävien tuotteiden markkinointia tehostetaan ja mietitään mahdollisuutta saada uusia tuotteita myytävien tuotteiden listalle.

Yhdistyksen toimintaan liittyvää tiedottamista jatketaan nettisivujen ja sähköpostiviestien kautta.

Selvitetään mahdollisuutta palkita vuosittain Vuoden huoltaja.

Yhdistyksen talous tulee perustumaan jäsenmaksutuloihin ja eri yritysten kanssa tehtyihin yhteistyösopimuksiin. Koulutustilaisuuksien järjestäminen tuo myös euroja yhdistyksen kassaan. Yhdistys pyrkii löytämään uusia yhteistyökumppaneita. Yhdistyksen kotisivuilla olevista mainoksista pyritään saamaan nykyistä enemmän tuottoja.

Jäsenmaksun nostoon ei ole tarvetta eikä myöskään liittymismaksun käyttöönottoon.

Jäsenistölle tarjotaan mahdollisuus osallistua erilaisiin koulutus- ja muihin tapahtumiin muita osallistujia edullisemmin.

TOIMINTASUUNNITELMA 2012

Toiminta

Selvitetään mahdollisuutta palkita vuosittain Vuoden huoltaja.