Toimintasuunnitelma 2015

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry.

TOIMINTASUUNNITELMA 2015

Yleistä

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry. perustettiin vuonna 2014 Tampereella. Toimintavuosi 2015 on yhdistyksen 11 kokonainen toimintavuosi.

Yhdistyksen tarkoituksena on koota yhteen jääkiekon parissa toimivat jääkiekkohuoltajat, hierojat ja fysioterapeutit sekä edistää jäsentensä välistä yhteistoimintaa ja ammattitaitoa ja parantaa yleisiä toimintaedellytyksiä ja olosuhteita.

Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys järjestää keskustelu- ja koulutustilaisuuksia sekä juhlia ja harjoittaa tutkimus-, tiedotus- ja julkaisutoimintaa, tekee aloitteita, esityksiä ja antaa lausuntoja, on yhteistoiminnassa muiden alan järjestöjen  ja yhteisöjen kanssa.

Kymmenen ensimmäisen toimintavuoden aikana yhdistyksen toiminta on kehittynyt ja monipuolistunut. Siirtyminen uudelle vuosikymmenelle asettaa lisää haasteita ja yhdistyksen hallituksen tulee miettiä uusia toimintamuotoja ja –tapoja. Tuntuu vähän siltä, että yhdistyksen toiminta pyörii nyt paikallaan ja totutuissa ympyröissä.

Pitää kuitenkin muistaa, että yhdistyksen toimintaa pyöritetään täysin vapaaehtoisvoimin ja kouluttajat antavat panoksensa koulutustilaisuuksiin pelkillä matkakorvauksilla.

Vanhoja jo tutuksi tulleita koulutuksia ja niiden sisältöjä on uudistettava ja on saatava lisää koulutuksia eri toimijaryhmille ja tasoille.  Yhdistyksen jäsenillä on kuitenkin tärkeä rooli tässä kehittelytyössä. Yhdisty on valmis järjestämään juuri sellaista toimintaa, jota jäsenistö haluaa ja kokee tärkeäksi.

Yhdistyksen tunnettavuutta on lisättävä. Myös seurojen puheenjohtajien ja urheilutoiminnasta vastaavien päälliköiden on ymmärrettävä huoltajien merkitys omassa organisaatiossaan. Toimintavuoden aikana toteutetaan esite yhdistyksen toiminnasta.

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry. on Suomen Jääkiekkoliitto ry:n jäsen ja tätä kautta pyritään tiivistämään yhteistyötä maamme jääkiekon kattojärjestön kanssa.

Toiminta

Yhdistyksen vuosikokous pidetään 15.03.2015 klo 12.00 TRIO AREENALLA Vantaalla. Kokouskutsu lähetetään jäsenistölle sähköpostitse ja se on myös luettavissa yhdistyksen nettisivuilla. Kokoukseen on ennakkoilmoittautuminen.

Kisakallion urheiluopiston edustajien kanssa jatketaan keskustelua Huoltajan täydennyskoulutuksen (10 ov) aloittamisesta viimeistään syksyllä 2015. Tullaan panostamaan koulutuksen markkinointiin  eri sidosryhmille.

Jääkiekkovammojen ensiapu ja hoito –kurssi tullaan järjestämään syksyllä 2015 hieman uudistetulla ohjelmalla.

Huoltajan koulutustapahtumia tullaan järjestämän kaksi – toinen eteläisellä alueella ja toinen  myöhemmin päätettävällä paikkakunnalla. Koulutustapahtumat järjestetään elo – lokakuussa 2015.

SJL:n Keskimaan alueen huoltajakoulutus toteutetaan alueen aluepäivien yhteydessä 05.09.2015 Kuortaneen urheiluopistolla.

SJL:n Pohjoisella alueella toteutetaan kaksi päivän mittaista huoltajakoulutusta  15.-16.08.2015.

Villen ja Petun pelileiri järjestetään 22.-24.06.2015 Kisakallion urheiluopistolla. Sen yhteydessä järjestetään käytännöllispainotteinen huoltajakoulutus. Ilmoittautumiset 15.05.2015 mennesä.

Kesällä 2015 toteutetaan tehdasvierailu Warriorin mailatehtaalle.

Alueille ja seuroille tullaan edelleen tarjoamaan lyhytkestoista huoltajakoulutusta. Näissä koulutuksissa voidaan paneutua vaikka vain yhteen teemaan: ensiapu, luistinten teroitus jne.

Alkuvuodesta 2015 käydään lopulliset neuvottelut uuden yhteistyökumppanin saamiseksi.

Yhdistys pyrkii olemaan edelleen Cramo Oy:n yhteistyökumppani valittaessa vuoden 2015 jääkiekkohuoltajaa. Pyritään neuvottelemaan Cramo Oy:n kanssa laajempi sopimus erilaisista asioista.

Toimintavuoden aikana järjestetään viime vuonna toteutumatta jäänyt kysely yhdistyksen toiminnasta ja jäsenistön tarpeista. Kyselyyn vastanneiden kesken arvotaan palkintoja.

Yhdistyksen hallitus tulee anomaan Suomen Jääkiekkoliitto ry:n ja muiden yhteisöjen huomionosoituksia pitkän ja ansiokkaan työn tehneille jäsenille. Seuroilta ja jäsenistöltä odotetaan ehdotuksia. Yhdistyksen hallitus huomio tärkeitä yhteistyökumppaneitaan.

Yhdistyksen nettisivuja päivitetään säännöllisesti ja niille pyritään saamaan myös uusia avauksia – esim. jäsenistö mielipiteitä ja kirjoituksia.

Yhdistyksen logolla varustettujen myytävien tuotteiden tarjontaa tarkastellaan  - tarjonnasta poistetaan joitakin tuotteita ja tilalle kehitellään uusia.

Jäsenistölle kohdentuvaa tiedotusta hoidetaan sähköpostitse ja nettisivuilla.

Toimintavuoden aikana tilataan lisää yhdistyksen pinssejä ja yhteistyökumppaneille jaettavia lahjoja sekä hankitaan 2 roll upia käytettäväksi yhdistyksen järjestämissä erilaisissa tapahtumissa.

Yhdistyksen hallitus tulee pitämään toimintavuoden 2015 aikana 4-5 kokousta.

Jäsenyydet

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry. on Suomen Jääkiekkoliitto ry:n jäsen. Yhdistyksemme jäsen Hannu Soro on Suomen Jääkiekkoliitto ry:n hallituksen jäsen.

Talous

Yhdistyksen talous perustuu jäsenmaksutuhoihin ja eri yritysten kanssa tehtyihin yhteistyösopimuksiin. Koulutustilaisuuksien järjestäminen on merkittävä asia yhdistyksen talouden kannalta.  Yhdistyksen nettisivuilla olevista logoista ja mainosbannereista yhdistys saa myös tuloja.

Jäsenmaksujen korotukseen ei ole tarvetta. Jäsenmaksut peritään elokuussa 2015 uuden kauden alkaessa.

Jäsenistölle tarjotaan mahdollisuutta osallistua koulutustilaisuuksiin ja tapahtumiin muita osallistujia edullisemmalla hinnalla.

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry.

Hallitus