Toimintasuunnitelma 2020

Toimintavuosi 2020 on Suomen Jääkiekkohuoltajat ry:n kuudestoista (16) toimintavuosi.

Yhdistyksen tarkoituksena on koota yhteen jääkiekon parissa toimivat jääkiekkohuoltajat, hierojat ja fysioterapeutit sekä edistää jäsentensä välistä yhteistoimintaa sekä ammattitaitoa ja parantaa yleisiä toimintaedellytyksiä ja olosuhteita.

Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys järjestää keskustelu- ja koulutustilaisuuksia sekä juhlia ja harjoittaa tutkimus-, tiedotus- ja julkaisutoimintaa, tekee aloitteita, esityksiä ja antaa lausuntoja ja on yhteistoiminnassa muiden alan järjestöjen ja yhteisöjen kanssa.

Yhdistyksen päivittäistä toimintaa on pyörittänyt pieni ydinjoukko. Kun siitä vielä vuonna 2018 jäi muutama pitkään mukana ollut toimija pois, kävi niin, että yhdistyksen toiminta on ollut pysähdyksissä lähes kaksi vuotta. Lisäksi monet aktiivitoimijat ovat olleet myös mukana seurojen ja Jääkiekkoliiton toiminnassa.

Syksyllä 2019 ydinjoukko pani pystyyn kokouksen, jossa käytiin läpi yhdistyksen menneisyyttä ja tulevaisuutta. Kaikki olivat yksimielisiä siitä, että yhdistyksen toimintaa pitää jatkaa ja niin alkoi syntymään tämä toimintasuunnitelma.

Pitkä toimintatauko on tietenkin aiheuttanut ongelmia, joiden korjaamiseen menee aikaa uuden luomisen ohella.

Toiminta

Yhdistyksen jäsenille lähetetään kirje, jossa kerrotaan Suomen Jääkiekkohuoltajat ry:n tilanteesta ja uudesta tulemisesta.

Yhdistyksen vuosikokous pidetään 09.03.2020. Kokouskutsu jäsenistölle lähetetään kirjeitse ja se on myös luettavissa yhdistyksen nettisivuilla. Kokoukseen on ennakkoilmoittautuminen. Kokouksessa valitaan yhdistyksen puheenjohtaja kahdeksi vuodeksi ja neljä hallituksen jäsentä ja kaksi varajäsentä. Puolet hallituksen jäsenistä ovat erovuoroisia vuosittain. Varajäsenet valitaan kahdeksi vuodeksi.

Yhdistyksen järjestämää koulutusta organisoidaan niin, että Suomi jaetaan neljään (4) osaan. Jokaisella näistä alueista on yhteyshenkilö hallituksen ja kentän välillä, joka tuntee oman alueensa huoltajat ja heidän tarpeensa.

Alueille ja seuroille tarjotaan edelleen lyhytkestoista huoltaja- ja muuta koulutusta. Näissä koulutuksissa voidaan paneutua esim. yhteen teemaan: ensiapu, luistinten teroitus jne. Koulutusten ajankohdat päätetään ajoissa ja järjestelyissä ovat mukana alueiden yhteyshenkilöt, jotka voivat myös toimia kouluttajina.

Vuoden 2020 aikana järjestetään kaksi (2) Huoltajien koulutustapahtumaa uusitulla ohjelmalla. Paikkakunnat koulutuksille valitaan tarpeen mukaan.

”Teippauksella lisää peliaikaa” -koulutus tai vastaava koulutus toteutetaan toimintavuoden aikana.

Saadun esityksen perusteella selvitetään mahdollisuutta järjestää pelkästään naisille tarkoitettu huoltajakoulutus.

Vuoden 2020 aikana pyritään järjestämään yritysvierailu jääkiekon parissa toimivaan yritykseen.

Kisakallion urheiluopiston kanssa keskustellaan uusista mahdollisista yhteistyömuodoista tai vanhojen jo sovittujen yhteistyökuvioiden henkiin herättämisestä.

Kehitetään pitkään huoltajan työssä olevien henkilöiden palkitsemisjärjestelmä. Ansioituneiden huoltajien tarinoita tuodaan esille yhdistyksen nettisivuilla ja facebookissa.

Yhdistys tulee anomaan Suomen Jääkiekkoliitto ry:n ja muiden yhteisöjen huomionosoituksia pitkän ja ansiokkaan työn jääkiekon parissa tehneille. Seurat voivat tehdä ehdotuksia yhdistyksemme hallitukselle. Yhdistyksen hallitus huomioi tärkeitä yhteistyökumppaneitaan.

Yhdistyksen nettisivuja päivitetään jatkuvasti ja niihin pyritään saamaan uutta ja mielenkiintoista sisältöä. Mm. koulutuksista kuvia ja juttuja. Nettisivuille juttuja myös maajoukkueiden huoltajien työstä.

Yhdistyksen hienojen facebook -sivujen tunnettavuutta lisätään.

Yhdistykselle etsitään uusi yhteistyökumppani, jonka kautta taataan edulliset koulutukset ja varusteasiantuntemus koulutustilaisuuksissa. Yhdistyksemme voi olla mukana myös yhteistyökumppaneiden esitellessä tuotteitaan esim. erilaisilla messuilla.

Yhdistyksen hallitus kokoontuu toimintavuoden aikana 4 kertaa.

Jäsenistölle kohdistuva tiedotus hoidetaan nettisivujen ja sähköpostitiedotteiden kautta.

Jäsenyydet

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry. on Suomen Jääkiekkoliitto ry:n jäsen.

Yhdistyksen talous perustuu jäsenmaksutuloihin, yhteistyösopimuksiin yritysten kanssa ja koulutustapahtumiin.

Yhdistyksen hallitus esittää jäsenmaksuksi 20 euroa / vuosi. Jäsenmaksut tulevat maksettaviksi elokuussa 2020.

Yhdistyksen jäsenistölle tarjotaan mahdollisuus osallistua koulutuksiin muita osallistujia edullisemmalla hinnalla.