Toimintasuunnitelma 2022

Toimintavuosi 2022 on Suomen Jääkiekkohuoltajat ry:n kahdeksastoista (18) toimintavuosi.

Yhdistyksen tarkoituksena on koota yhteen jääkiekon parissa toimivat jääkiekkohuoltajat, hierojat ja fysioterapeutit sekä edistää jäsentensä välistä yhteistoimintaa sekä ammattitaitoa ja parantaa yleisiä toimintaedellytyksiä ja olosuhteita.

Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys järjestää keskustelu- ja koulutustilaisuuksia sekä juhlia ja harjoittaa tutkimus-, tiedotus- ja julkaisutoimintaa, tekee aloitteita, esityksiä ja antaa lausuntoja ja on yhteistoiminnassa muiden alan järjestöjen ja yhteisöjen kanssa.

Yhdistyksen toiminta on ollut lähes kokonaan tauolla koronapandemian takia maaliskuusta 2020 lähtien. Nyt tilanne kuitenkin näyttää koronan osalta jo paremmalta ja on aika avata perinteikkään yhdistyksemme toimintoja hitaasti kiiruhtamisen periaatteella. Tauon aikana hallitus on saanut kyselyjä tulevasta toiminnasta – lähinnä koulutuksista. Myös uusia jäseniä on tauon aikana liittynyt yhdistykseemme.

Pitkä toimintatauko on tietenkin aiheuttanut ongelmia, joiden korjaamiseen menee aikaa uuden luomisen ohella.

Toiminta

Yhdistyksen jäseniin tullaan ottamaan yhteyttä sähköpostitse sekä yhdistyksen nettisivujen kautta. Yhteydenoton tarkoituksena on kertoa siitä, miten yhdistyksen toiminta tulee jatkumaan.

Yhdistyksen vuosikokous pidetään 09.05.2022. Kokouskutsu jäsenistölle lähetetään sähköpostitse ja se on myös luettavissa yhdistyksen nettisivuilla. Kokoukseen on ennakkoilmoittautuminen. Kokouksessa valitaan yhdistyksen puheenjohtaja kahdeksi vuodeksi ja kaksi hallituksen jäsentä ja kaksi varajäsentä. Puolet hallituksen jäsenistä ovat erovuoroisia vuosittain. Varajäsenet valitaan kahdeksi vuodeksi.

Yhdistyksen järjestämää koulutusta organisoidaan niin, että huoltajien koulutusta on mahdollisuuksien mukaan tarjolla eri puolilla Suomea. Kouluttajana toimimisesta kiinnostuneita huoltajia tullaan rekrytoimaan.

Alueille ja seuroille tarjotaan edelleen lyhytkestoista huoltaja- ja muuta koulutusta. Näissä koulutuksissa voidaan paneutua esim. yhteen teemaan: ensiapu, luistinten teroitus jne.

Vuoden 2022 aikana järjestetään Huoltajien koulutustapahtuma uusitulla ohjelmalla. Paikkakunta koulutukselle  valitaan tarpeen mukaan.

”Teippauksella lisää peliaikaa” -koulutus tai vastaava koulutus pyritään toteuttamaan toimintavuoden aikana.

Saadun esityksen perusteella selvitetään mahdollisuutta järjestää pelkästään naisille tarkoitettu huoltajakoulutus.

Vuoden 2022 aikana pyritään järjestämään yritysvierailu jääkiekon parissa toimivaan yritykseen.

Kehitetään pitkään huoltajan työssä olevien henkilöiden palkitsemisjärjestelmä. Ansioituneiden huoltajien tarinoita tuodaan esille yhdistyksen nettisivuilla ja facebookissa.

Yhdistys tulee anomaan Suomen Jääkiekkoliitto ry:n ja muiden yhteisöjen huomionosoituksia pitkän ja ansiokkaan työn jääkiekon parissa tehneille. Seurat voivat tehdä ehdotuksia yhdistyksemme hallitukselle. Yhdistyksen hallitus huomioi tärkeitä yhteistyökumppaneitaan.

Yhdistyksen nettisivuja päivitetään jatkuvasti ja niihin pyritään saamaan uutta ja mielenkiintoista sisältöä. Mm. koulutuksista kuvia ja juttuja. Nettisivuille juttuja myös maajoukkueiden huoltajien työstä.

Yhdistyksen hienojen facebook -sivujen tunnettavuutta lisätään.

Yhdistykselle etsitään uusi yhteistyökumppani, jonka kautta taataan edulliset koulutukset ja varusteasiantuntemus koulutustilaisuuksissa. Yhdistyksemme voi olla mukana myös yhteistyökumppaneiden esitellessä tuotteitaan esim. erilaisilla messuilla.

Yhdistyksen hallitus kokoontuu toimintavuoden aikana tarpeen mukaan.

Jäsenistölle kohdistuva tiedotus hoidetaan nettisivujen ja sähköpostitiedotteiden kautta.

Selvitetään mahdollisuutta herättää henkiin Vuoden Jääkiekkohuoltajan valinta. Siihen pyritään löytämään yhteistyökumppaneita.

Jäsenyydet

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry. on Suomen Jääkiekkoliitto ry:n jäsen.

Yhdistyksen talous perustuu jäsenmaksutuloihin, yhteistyösopimuksiin yritysten kanssa ja koulutustapahtumiin.

Yhdistyksen hallitus esittää jäsenmaksuksi 20 euroa / vuosi. Jäsenmaksut tulevat maksettaviksi elokuussa 2022.

Yhdistyksen jäsenistölle tarjotaan mahdollisuus osallistua koulutuksiin muita osallistujia edullisemmalla hinnalla.