Toimintakertomus 2019

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry.

TOIMINTAKERTOMUS 2018 ja 2019

Yleistä

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry. on perustettu vuonna 2004 jääkiekkohuoltajien, hierojien ja fysioterapeuttien yhteiseksi järjestöksi. Suurin osa yhdistyksen jäsenistä on jääkiekon parissa eri tasoilla toimivia huoltajia. Toimintavuosi 2018 oli  yhdistyksen neljästoista ja toimintavuosi 2019 viidestoista.

Yhdistyksen jäsenmaksunsa maksaneiden jäsenten määrä on pyörinyt 200 kummallakin puolella. Jäseniä on eri puolilta Suomea.

Yhdistyksen toiminta on vuosina 2018 ja 2019 ollut lähes pysähdyksissä. Syksyllä 2019 yhdistyksen ydinjoukko pani pystyyn kokouksen, missä käsiteltiin yhdistyksen toiminnan vaikeuksia ja tulevaisuutta. Ydinjoukko päätti yksimielisesti, että perinteikkään yhdistyksen toimintaa tulee jatkaa ja uusi tuleminen alkaa vuoden 2020 alussa.

Vuosikokous

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry:n vuosikokous pidettiin sunnuntaina 25.03.2018 TRIO AREENALLA Vantaalla.  Vuosikokoukseen osallistui noin 10 yhdistyksen jäsentä. Kokouksen puheenjohtajana toimi Hannu Soro ja sihteerinä Marko Hono. Pöytäkirjantarkastajiksi valittiin Kari Eriksson ja Jari Huuki. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Heikki Sartovuo 2018 - 2019 ja hallituksen jäseniksi Mika Ahonen 2018, Marko Hono 2018, Jari Huuki 2018 – 2019 ja Niko Kuisma 2018 – 2019 sekä varajäseniksi Hemmo Järä 2018 – 2019 ja Jyrki Mikkola 2018 – 2019.

Kokouksessa hyväksyttiin vuoden 2017 toimintakertomus ja tilinpäätös sekä myönnettiin vastuuvapaus tilivelvollisille. Lisäksi hyväksyttiin vuoden 2018 toimintasuunnitelma sekä tulo- ja menoarvio. Yhdistyksen jäsenmaksuksi hyväksyttiin 20 euroa / jäsen. Liittymismaksua ei peritä. Toiminnantarkastajaksi valittiin Kari Eriksson ja varalle Olli Ceder.

Vuonna 2019 ei vuosikokousta järjestetty. Näin ei myöskään vuodelle 2019 vahvistettu toimintasuunnitelmaa eikä talousarviota.

Hallitus

Yhdistyksen hallitus piti toimintavuoden 2018 aikana kaksi kokousta. Hallituksen kokoukset pidettiin seuraavasti: 05.02.2018 Tampere ja 30.05.2018 Kerava. Toimintavuoden 2019 aikana hallitus kokoontui kerran 11.11.2019 Tampere.

Hallituksen kokous 05.02.2018:

Kokouksessa olivat läsnä Hannu Soro, puheenjohtaja, Marko Hono, sihteeri, Jari Huuki, Olli Ceder, Niko Kuisma ja Heikki Sartovuo.

Kokouksessa käytiin läpi yhdistyksen jäsen- ja taloustilannetta. Puheenjohtaja esitteli jäsenistölle tehdyn kyselyn tuloksia. Keskusteltiin SJH:n ja Kisakallion yhteistyökoulutuksista ja käsiteltiin palaute Turun ja Riihimäen koulutustapahtumista syksyllä 2017. Lisäksi hyväksyttiin vuosikokoukselle esitettäväksi toimintakertomus 2017, tilinpäätös 2017, toimintasuunnitelma 2018 ja tulo- ja menoarvio 2018. Jäsenmaksuksi päätettiin esittää 20 euroa.

Hallituksen kokous 30.05.2018:

Kokouksessa olivat läsnä Heikki Sartovuo, puheenjohtaja, Marko Hono, sihteeri, Mika Ahonen, Jari Huuki, Niko Kuisma ja varajäsen Jyrki Mikkola.

Kokouksessa valittiin varapuheenjohtajaksi Hemmo Järä, sihteeriksi Marko Hono ja rahastonhoitajaksi Mika Ahonen. Todettiin yhdistyksen jäsentilanne 187. Keskusteltiin Bauer Hockey Finland Oy:n yhteistyösopimuksen jatkosta ja Kisakallion yhteistyöstä. Päätettiin huoltajakoulutusten paikoista: Turku ja Sipoo sekä mahdollisesta Jääkiekkovammojen ensiapu ja hoito- koulutuksesta seuraavalle keväälle. Päätettiin tarjota edelleen myös koulutuksia seuroille ja alueille. Päätettiin, että facebook-sivuja päivittää Niko Kuisma. Keskusteltiin myös yritysvierailusta Pama Hockeyn tehtaalle.

Todettakoon, että tämän kokouksen jälkeen alkoi hiljainen kausi ja mitkään kokouksessa päätetyt asiat eivät toteutuneet.

Hallituksen kokous 11.11.2019:

Kokouksessa olivat läsnä Mika Ahonen, Marko Hono, Jari Huuki, Hemmo Järä, Jyrki Mikkola ja kutsuttuina asiantuntijoina Olli Ceder ja Hannu Soro.

Kokous pidettiin teemalla ”UUTEEN NOUSUUN”. Puheenjohtajaksi kokoukselle valittiin Hannu Soro ja sihteeriksi Marko Hono. Käytiin yleiskeskustelu yhdistyksen tilanteesta ja jokainen hallituksen jäsen sai kertoa omat näkemyksensä ja tuntemuksensa.

Todettiin, että yhdistyksen toimintaa jatketaan uudella innolla. Kaikki paikalla olleet kertoivat haluavansa jatkaa toiminnassa ja ottavansa hoitaakseen omia vahvuusasioitaan.

Kartoitettiin jo uusia toimintamuotoja vanhojen hyväksi todettujen lisäksi. Päätettiin lähettää ”UUDESTA TULEMISESTA” kirje jäsenistölle. Se päätettiin hoitaa ”talkooperiaatteella”. Olli Ceder kertoi, että yhdistyksen rahatilanne on hiljaiselon huomioon ottaen hyvä. Hannu Soro lupasi panna yhdistyksen kotisivut ajan tasalle. Päätettiin, että vuosikokous pidetään maaliskuussa 2020 ja edelleen haetaan aktiivisesti yhdistykselle puheenjohtajaa. Olli Ceder hoitaa kuntoon tilinpäätöksen 2018 ja 2019 sekä tulo- ja menoarvion 2020. Hannu Soro laatii toimintakertomuksen 2018 ja 2019 ja toimintasuunnitelman 2020. Päätettiin velvoittaa Niko Kuisma selvittämään tulevien vuosien pääyhteistyökumppania. Mika Ahonen hoitaa Suomen Teräpiste Oy:n ja Pama Hockeyn yhteistyötä ja Jari Huuki yhteistyötä Vuollasvirta Oy:n kanssa.

Jäsenistö

Toimintavuoden 2018 ja 2019 jäsenmaksut jäivät perimättä.

Toimintavuoden 2019 lopussa oli kirjoilla noin 200 jäsentä, joille lähetettiin kirje yhdistyksen toiminnan tilasta ja tulevasta vuosikokouksesta helmikuun 2020 alussa.

Muistamiset

Yhdistyksen perustajajäsen Neka Haapanen menehtyi 14.10.2018 vaikean sairauden murtamana. Yhdistys kunnioitti Nekan muistoa adressilla ja panemalla 2000 euroa Nekan nimeä kantavaan rahastoon. Siunaustilaisuudessa olivat mukana Hannu Soro ja Olli Ceder.

Yhdistyksen kotisivut ja facebook

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry:n kotisivut ovat osoitteessa www..sjh.sporttisaitti.com. Kotisivujen ja Facebookin päivitys on ollut pysähdyksissä vuoden 2018 vuosikokouksesta lähtien.

Talous ja yhteistyökumppanit

Yhdistyksen talous on vuoden 2019 lopussa edelleen vakaalla pohjalla, vaikka tuloja vuoden 2018 ja 2019 aikana ei ole ollut.

Myös yhteistyökumppaneiden kautta ei tuloja ollut.

Suomen Jääkiekkohuoltajat ry.

Hallitus